back on track

Hemma igen från landet och tillbaka från semestern. Jupps, idag var den första dagen på jobbet och det kändes helt ok, var jättekul att träffa alla igen och man har saknat några stycken en del :) Men man kommer snabbt in i rutinerna igen och man känner sig lite utvilad och är redo för att jobba ett tag...får se hur länge den känslan sitter kvar.
Händer väll inte så mycket denna vecka förutom jobb och lite utgång, känns helt ok!

Saknad...

vaaaarmt!!

Idag var en av dom varmaste dagarna under sommaren, och det känns på kroppen, har brännt mig och det gör lite ont men framförallt så är jag väldigt varm, inte så skönt när man ska sova.

Sista dagen på semestern imorn, åhnej...skulle kunna tänka mig flera veckor ledigt, helt klart :) men sommarn är ju inte över för det. Ska blir skönt att få komma hem till stockholm och få träffa alla igen, somsagt förut, alla försvinner på sommaren och man hinner inte träffa så mycket folk som man tror, ska bli kul att få se nära och kära igen. Jag fick ett fint sms igår av en vän och det gör att man längtar tillbaka ännu mer..

Imorn blir det att steka på stranden och sedan äta skaldjur med släkten, kanske dra en sväng förbi hos några vänner och ser en film, vi får se vad som händer, känns inte helt fel för en sommardag, me like.

Snart är det dags för jobb igen, ska jobba utan en hel del glada människor som är på semester, blää!

Do you remember?

fields of gold...

Då var man här igen, på landet...regn, regn och ibland sol, en vanlig svensk sommar. Men dom har lovat att vädret ska bli bättre så vi får hoppas på det bästa. Har iaf tillgång till lite internet, najs! :)

Det bästa här nere just nu är att ligga i hängmattan med en kudde, filt och Ipoden, det är najs! Bara ligga och njuta av musiken som strömmar i öronen och inte behöva tänka på vardagens krav och stress...I like!

Sugarpie pumpkinplum

snart

Imorn är det dags att åka till västra sverige och besöka landstället. Känns sådär, mina kära sysslingar är inte ute och håller sällskap utan dom är upptagna på annat håll tyvärr, men jag får göra det bästa av situationen och besöka dom andra vännerna som bor ute på ön.

Igårkväll var nog min kortaste krogrunda i historien, vi kom in, hängde av oss, tog en drink, träffade en gammal vän, hämtade kläderna och gick hem...berodde ju dock på att en vän hade fått i sig lite för mycket vin innan vi gick in och mådde inte så bra...I alla fall, när jag väntade på dom andra så pratade jag med garderobiären och fick höra en hel del bra tips på hur man kan vara så sparsam som möjligt när man ska hänga in kläder, jisses, det finns en hel del bra grejer som jag inte visste om...detta kan man ju göra om man är snål och inte vill betala för att hänga in = jag ;)
Först så visste vi inte riktigt vart vi skulle, när vi väl fick reda på det så kom vi på att vi hade varit där förut, och anledningen till att vi inte hade lagt det på minnet var att det var hirschenkeller, stockholms bar för nyblivna 18 åringar, jag som har sagt till mig själv att inte gå dit igen pga det. Men när vi väl var framme och till vår förtvivlan såg att det var där som vi skulle gå in så var det bara att gilla läget, klockan var mycket. Dock så är det ganska så billigt, 20 kr för en öl eller cider :) helt ok! Men somsagt så var vi inte där så länge, vi kom in lite innan 23 och jag var utanför 23.40..partyanimal nummer 1.

2 veckor av semestern har passerat och snart är det bara 1 vecka kvar, sen kommer vardagen tillbaka, läskigt. Snart sitter man där i jobbträsket och hösten kommer allt närmare...hösten, den delen av året som jag gillar minst, usch...

och så var man själv igen

Vart tar alla vägen?! Sommarn kommer och det säger poff och så är alla borta med vinden. Såklart blir man sjuk på semestern och det hindrar en från att göra en massa roligt, så jävla typiskt!
Funderar på att åka ner till göteborg tidigare än nästa fredag, när ingen är hemma eller har semester samtidigt så blir det lite långtråkigt och man börjar sakna familjen som brukar finnas i huset.  Men vi får se hur det blir med det.

Imorn är det fotboll och efter det ska jag ut och kalasa, iaf är det tänkt så om några andra kalassugna människor vill hänga med :) det är ju lördag för tusan!!

Vad hände?!

så kan det gå

Första semesterdagen börjar med regn, jippie! Sov till 14 och har sedan dess inte gjort något nyttigt, så som det ska vara på semestern :)

Var i lördags ute och kalasade, började hemma hos vickan där jag och Sara delade på 2 vinflaskor, kändes ju bra ända tills dess då vi skulle börja bege oss mot stan, då satte alkoholen verkan och vi vinglade fram lite lätt på stadens gator. Började ju bra med att man blev nekad att komma in på trädgårn, kul! Så jag, Sara och Erra som hade hamnat i eftersläpet gick vidare och hamnade på fashing. Ett sisådär ställe där det inte fanns ett tillräckligt bra dansgolv, där man dansade passerade alla andra som skulle till baren...efter någon timme där så gick vi till soapbar och mötte upp resten av folket, så det var en nice utekväll...jag mådde dock inge vidare när jag vaknade upp dagen efter kan jag ju säga.

och regnet det bara öser ner...

och så tar vi fram cykeln...du vet väll fortfarande hur man cyklar?!

Imorn så smäller det! Jag ska cykla till jobbet, och hem igen är det ju tänkt...om jag har tur så kommer dom och hämtar mig : ) har sån grym träningsvärk i benen efter ridningen som vi var ute på i tisdags med jobbet, väldigt ovant i början på hästryggen men efter några skrikningar och guidelines från vickan så gick det bara bättre och bättre :) galopp var ju i en klass för sig, skulle inte tveka en sekund att göra om det!
Busstrejken gör en så isolerad, kommer ingen vart utan bil och den tar man helst inte in till stan..så en utgång i helgen kan bli intressant, se hur dyr den blir med taxi mm, men det blir nog bra trots allt :)

Känns skönt att inte allt det roliga är över efter sommaren, i höst så vankas det kräftskiva, Jakob och Elin kommer förhoppningsvis på besök och Zack kommer hit och bor ett tag, det kan ju bli väldigt intressant att få pröva på engelskan i några dagar, vääääldigt intressant! ;)